رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۸۸ ثبت شده است


شوالیه ناتوی فرهنگی در فرهنگستان (!) مهندس چه می کرد؟

رامین جهانبگلو را که می شناسید!

 

رامین جهانبگلو ، روشنفکری بود که در عصر موسوم به اصلاحات۱۳۷۶-۱۳۸۴، بر پایه ماموریتی پنهان از سرویس های جاسوسی غرب، به ساختار فرهنگی سیاسی کشور راه یافت و با بهره گیری از منابع و نهادهای وابسته به دولت اقای محمد خاتمی، کوشید تا پروژه" جنگ نرم برای فروپاشی از درون" را در ایران تحقق بخشد.

او در اردیبهشت   ۱۳۸۵دستگیر شد. پس از آن وزیر اطلاعات اعلام کرد که اتهام جهان‌بگلو «ارتباط با بیگانگان» است و وی در حال حاضر جهت تکمیل بررسی‌ها دربارهٔ موارد اتهامی در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفته‌است. پس از گذشت مدتی از دستگیری، وزیر اطلاعات، اتهام‌ وی را تلاش برای ایجاد «انقلاب مخملی» و نرم اعلام کرد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۸۸ ، ۱۴:۳۱
محمدجواد اخوان


میرحسین: منطق بازاری ها زالو صفتی است

آیت الله مهدوی کنی وزیر کشور دولت شهید رجایی در کتاب خاطرات خود در مورد میر حسین موسوی می گوید:

دولت آقای موسوی با همه خوبی هایی که داشت و امام هم ایشان را تایید می کرد ولی دولت سالاری را در مسائل اقتصادی عملا ترجیح می داد و این سیاست تنها به خاطر جنگ نبود بلکه اصلا سبک تفکر ایشان این طور بود....

بعضی ها می گفتند که حالا موقع جنگ است و دولت باید همه چیز را قبضه کند و از اینجا بود که کوپن و از این چیزها به وجود آمد. بالاخره در جنگ همه می پذیرفتند که اگر ما بخواهیم مواد غذایی به همه برسد دولت دخالت کند. این را همه قبول داشتند اما برداشت ما این بود که آقای موسوی می خواهد کلا دولت در تمام امور اقتصادی حضور داشته باشد و ما این را قبول نداشتیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۸۸ ، ۱۴:۲۹
محمدجواد اخوان


خاطره ای از دولت مهندس موسوی از زبان رهبر معظم انقلاب

 

مقام معظم رهبری در بیانات خود ضمن اشاره به چرخش برخی جریانات سیاسی و چهرها به ذکر خاطره ای از دوران نخست وزیری مهندس میرحسین موسوی می پردازند:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۸۸ ، ۱۸:۲۷
محمدجواد اخوان

 

چه کسانی جام زهر را به امام (ره) نوشاندند؟

یکی از ابهام آمیزترین مسائل در خصوص چرایی پایان جنگ تحمیلی، مسأله علل پذیرش قطع نامه از سوی حضرت امام (ره) است. نگاهی به دیدگاه های امام (ره) آن است که ایشان در مقطع پذیرش قطع نامه در شرایط سختی به سر می برده اند که بنا بر مصالحی بسیاری از ناگفته ها آن روزها با مردم در میان نگذارده اند.

۱۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۸۸ ، ۱۱:۲۴
محمدجواد اخوان


اندر باب گفتمان اصولگرایی مصلحتی(!)

 

اصولگرایی

اصلاح طلب؛ اصولگرا، اصولگرای اصلاح طلب و اصلاح  طلب اصولگرا و... و ده ها واژه دیگر که امروزه برای معرفی و شناخت جریانات سیاسی به کار می رود، همه و همه واژه هایی هستند که در عین آنکه از نظر معنای تحت اللفظی واضح هستند، اما شناخت مفهوم حقیقی آن، نیازمند بررسی و مداقه بیشتر در رفتار جریانات سیاسی است.

در هنگامه های نزدیک تر به انتخابات، علی الخصوص انتخابات ریاست جمهوری، نامزدهای انتخاباتی خود را پیروی یکی از جریانت مطرح معرفی و یا آن که ترجیح می دهند به عنوان نامزد متقل در صحنه حضور یابند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۸۸ ، ۱۴:۲۱
محمدجواد اخوان