رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۸۹ ثبت شده است


کتاب «افسون اشباح» منتشر شد

کتاب «افسون اشباح» با موضوع «واکاوی روند تکوین جریان تجدیدنظرطلب در پروژه جنگ نرم» منتشر شد.

این کتاب که توسط حمیدرضا شاه نظری و محمدجواد اخوان به تألیف رسیده است، توسط مرکز مطالعات و اطلاع رسانی شجره طیبه وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی منتشر شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۸۹ ، ۱۴:۵۱
محمدجواد اخوان

یاداشتهای پراکنده پیرامون مسئله حجاب- قسمت اول:

با توجه به تحولات فرهنگی اجتماعی اخیر کشور و آن چه که در منظر عمومی جامعه روشن است به نظر می رسد مسئله حجاب از اولویت دوچندانی از نظر پرداختن و بررسی برخوردار است. لذا لازم دیدم در چند یادداشت متوالی به ابعاد مختلف این موضوع بپردازم:

آیا بدحجابی پدیده ای ضد امنیتی است؟

حجاب مصونیت است!

بارها شنیده ایم که منتقدین برخوردهای انتظامی و یا حتی حساسیت به بی حجابی یا بدحجابی از این گزاره استفاده می کنند که «حجاب پدیده ای فرهنگی است و بدحجابی معضلی فرهنگی» بعدش هم باید منتظر این جمله بود که «نباید با مقولات فرهنگی مواجهه ای امنیتی داشت!»

این جا سوالی اساسی در ذهن شکل می گیرد و آن این است که آیا اساسا حجاب در حوزه مقولات مرتبط با مسئله امنیت جای می گیرد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید از چند منظر گوناگون به این مسئله نگریست:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۸۹ ، ۱۷:۴۹
محمدجواد اخوان

آنگاه که زلزله همه چیز را درهم خواهد کوبید!

چه زمانی زمین خواهد لرزید؟

چندی است که در محافل خبری شایعه احتمال وقوع زلزله قوت گرفته است. در کوچه و بازار شهر هم که می گردی همه از زلزله می گویند و از آن چه نباید و باید..

زلزله تهران

در این میان نگاههای متفاوتی نسبت به این قضیه وجد دارد. برخی از نظرگاه فنی به این مسئله نگاه می کنند این گروه مدعی هستند که با توجه به لرزه خیز بودن کشورمان علی الخصوص منطقه ای که شهرما در آن قرار دارد، احتمال وقوع زلزله شدید قوی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۸۹ ، ۱۹:۴۶
محمدجواد اخوان