رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

درس‌هایی از 24 خرداد؛ چرا اصول‌گرایان بازی برده را واگذار کردند؟

نتایج بهت آور انتخابات یازدهم ریاست جمهوری فراتر از نتایج و پیامدهای آن، حامل درس‌هایی است که باید بیشتر به انان فکر کرد. هرچند در این مواقع مقصریابی و انداختن تقصیر به یکدیگر دردی را دوا نمی‌کند، اما می‌تواند در فهم آنچه به وقوع پیوسته و درس‌ها و عبرت‌هایی که از آن می‌توان گرفت یاری می‌نماید. در ادامه کوشیده خواهدشد برخی دلایل آنچه اتفاق افتاده است مورد اشاره قرار گیرد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۲ ، ۱۴:۰۸
محمدجواد اخوان

استکبار ستیزی حقیقی

بزرگترین مبارزه با امریکا، خدمت به این مردم است. هرکه مى خواهد با امریکا مبارزه اساسى کند، باید به این مردم خدمت کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۲ ، ۱۴:۱۰
محمدجواد اخوان

فرمولی برای اصلح گزینی در انتخاب یازدهم – قسمت اول

مبنای انتخاب چیست؟

 

سؤالی که امروز به وفور در محافل گوناگون مطرح است و شاید پاسخ به آن بتواند گره‌های ذهنی و حیرت جمعی مردم در انتخاب را برطرف کند، ان است که مبنای انتخاب چیست؟ یعنی بر چه مبنا و طریقی انتخاب انجام می‌پذیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۲ ، ۱۷:۰۷
محمدجواد اخوان

 

چگونه به گزینه‌ی اصلح برسیم؟

بر مبنای الگوی امام-امت و ملاک‌های مد نظر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)

مقدمه:

انقلاب اسلامی ایران، نقطه عطفی در مبارزات تاریخی بین جبهه حق و باطل بود که روند بسط سلطه جبهه دشمنان خدا را متوقف نمود و آنان را با مشکلات اساسی زیادی مواجه کرد. با گذشت بیش از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی و مبارزه مداوم آن با نظام سلطه روند افول قدرت سلطه گران آغاز شده و انقلاب اسلامی هر روز قوی‌تر و بالنده تر گشته است. در شرایط فعلی در یک مرحله حساس تاریخی به سر می‌بریم و به نظر می‌رسد که روند تحولات به سمت تغییرات اساسی در دنیا باشد. مقام معظم رهبری در شهریور ۱۳۹۱ با به کار بردن تعبیر «پیچ تاریخی» در مورد این تحول فرمودند:

«شرایط گیتی حساس و جهان در حال گذار از یک پیچ تاریخیِ بسیار مهم است. انتظار می‌رود که نظمی نوین در حال تولد یافتن باشد.»

با توجه به اهمیت این مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی و لزوم روی کار آمدن دولتی مناسب برای گذر موفق از این پیچ، مقام معظم رهبری ملاک‌ها و شاخص‌های کاندیدای اصلح را برای این مقطع بیان فرموده‌اند که بر همه لازم است که برای انتخاب نامزد مورد نظر خود به این ملاک‌ها دقت نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۰۵
محمدجواد اخوان

وقتی امام (ره) دستور عزل حسن روحانی صادر کرد!

تاریخ عرصه ای است که بازخوانی هر از چند گاه آن و در مقاطع مختلف، چراغ راه امروز و فردای ما خواهد بود. پیش از بازنگری قانون اساسی بر اساس اصل ۱۷۵ مدیریت صداوسیما زیر نظر یک شورای سرپرستی بود که نمایندگان قوای سه گانه عضو آن بودند. در دوره اول مجلس «حسن روحانی» به نمایندگی از مجلس عضو و رئیس شورای سرپرستی صداوسیما بود. در این دوره مدیریت عامل سازمان صداوسیما با «محمد هاشمی بهرمانی» بود. شورای سرپرستی صداوسیما و در رأس آن حسن روحانی، اختلافات عدیده ای با ریاست وقت سازمان پیدا کرد، تا این که در یک کودتای نرم اقدام به برکناری وی نمودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۰۴
محمدجواد اخوان

احراز، عدم احراز، بگم، نگم، میایم، نمیایم، حکایت یک پاس و آبشار ...

بالاخره با اعلام نتایج احراز صلاحیتها روشن شد که به قول یکی از دوستان دیگر فرصتی به تیم «بگم،بگم» و «میام،نمیام» داده نخواهد شد. این مسئله چند نکته در دل خود دارد که باید بررسی شود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۲ ، ۱۷:۰۰
محمدجواد اخوان