رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۰ ثبت شده است

افسران جوان جنگ نرم در میزگرد 9دی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی:
وظیفه جنبش دانشجویی؛ پیگیری آرمان بسیج جهانی مستضعفین

 

روز دوم آذر مصادف با تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1367 است؛ بهترین راه برای پی بردن به اهمیت و جایگاه والای این نهاد انقلابی، رجوع به تعابیر نابی است که رهبر فرزانه انقلاب درباره بسیج و بسیج دانشجویی بیان فرموده اند. ایشان در این باره می فرمایند:"بسیج یعنی آن عنصر دلسوزی که کشور را متعلق به خود و آینده را وابسته ی به تلاش خود می داند؛ نگران است چون به مانند صاحبخانه است".رهبر انقلاب درباره فرق تشکل بسیج دانشجویی با دیگر تشکل های دیگر مومن و انقلابی بیان داشتند: « بسیج به معنای فرد یا مجموعه ای آماده برآوردن نیازهای انقلاب است در هر زمان و از هر نوع؛ این معنای بسیج است. اگر دیگری در یک سازمان دیگر است و همین احساسات را دارد، او هم بسیجی است و فقط رسما جزو سازمان بسیج نیست. هرکس این احساس را دارد بسیجی است. ایشان بسیج را دریک جمله اینگونه بیان کردند که هر جا و در هر زمانی به شما نیاز است آنجا حاضر باشید این می شود بسیجی. کشور نیازمند روحیه بسیجی است. بر همین اساس و با توجه به اهمیت بالا و لزوم توجه جدی به بسیج دانشجویی، هفته نامه 9 دی بر خود واجب دید تا در قالب میزگردی صمیمی پای صحبت تنی چند از مسئولان و فعالان بسیج دانشجویی دانشگاههای تاثیرگذار کشور بنشیند و مسائل مدنظر این عزیزان را منتشر کند. محمد رضا کاشفی ( مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی) ، محمدجواد نیک روش (مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)) ، محمدجواد اخوان ( عضو مجمع ادواربسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی) ومحسن میرحاجی( معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران) بسیجیانی بودند که در دفتر هفته نامه 9 دی به دور میزگرد هفته نامه ۹دی جمع شدند و به تبادل نظر و گفتگویی سه ساعته نشستند. آنچه در ذیل میخوانید گزیده ای از مطالب مطرح شده در این میزگرد است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۰ ، ۱۲:۰۵
محمدجواد اخوان
گپ و گفتی با دوستان خبرنامه دانشجویان ایران در نمایشگاه مطبوعات
نقد فردگرایی در 7+8 / ساکتین فتنه/ بروکراسی انفعالی در سیاست خارجی/ خطر دیپلماسی انحرافی/  ضعف کارنامه جنبش دانشجویی/ مثلث مؤثر در آزاد اندیشی
 
خبرنامه دانشجویان ایران:‌ محمدجواد اخوان مسئول سیاسی سابق بسیج دانشگاه خواجه نصیر طوسی با حضور در غرفه "خبرنامه دانشجویان ایران" به سوالات دانشجویان پاسخ گفت.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۰ ، ۲۰:۰۲
محمدجواد اخوان

تأملی بر رویکرد بی.بی.سی فارسی در قبال جامعه‌ی ایرانی(قسمت دوم)؛

آیا می‌توان منکر بی‌طرفی بی.‌بی.‌سی شد؟

در بخش پیشین این مقاله که به بررسی علت توجه ویژه سیاست گذاران رسانه B.B.C، به ایرانیان می پردازد، اهداف چندگانه دولت بریتانیا از صرف هزینه های هنگفت برای بخش فارسی آن مورد ارزیابی قرار گرفت. نوشته پیش رو بخش دوم این مقاله می باشد که در ادامه می آید.

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۰ ، ۲۲:۳۴
محمدجواد اخوان