رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

حال «ولنگاری فرهنگی» را از سیاسی‌کاری بپرسید

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) هفته گذشته در دیدار نمایندگان مجلس دهم، در ضمن طرح مطالبات از مجلس، به موضوعی مهم و نگران‌کننده اشاره کردند و آن «ولنگاری و بی‌اهتمامی در حوزه فرهنگ» است؛ موضوعی که با توجه به اهمیت راهبردی فرهنگ نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت و باید در خصوص ریشه‌های وقوع این پدیده در نظام مدیریتی کشور تأمل نمود. از این‌رو در این یادداشت خواهیم کوشید بر مهم‌ترین خاستگاه‌های بروز این معضل جدی نگاهی گذرا داشته باشیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۲
محمدجواد اخوان

مجلس دهم و اقتصاد مقاومتی

«مسئله‌ اقتصاد یک مسئله‌ اصلی در کشور ماست»، می‌توان این جمله را یکی از ترجیع‌بندهای اصلی بیانات رهبر معظم انقلاب‌ اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس دهم دانست. تأکید معظم‌له بر حوزه اقتصاد، با نگاه ویژه به اقتصاد مقاومتی، کارویژه و سرفصل مهم مأموریتی مجلس دهم در حوزه اقتصادی را روشن ساخت. اینک با تأملی گذرا بر محورهای مورد تأکید معظم‌له در این حوزه، مطالبات اقتصادی از مجلس دهم را مورد بررسی قرار خواهیم داد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۱۲
محمدجواد اخوان

وظایف و اولویت‌های بهارستان دهم

دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی آغاز به کار کرد که تغییر حدود دو سومی ترکیب مجلس و حضور نمایندگان تازه‌نفس، نشان‌دهنده سلایق گوناگون درون نظام اسلامی و تبلور عینی اندیشه مردم‌سالاری دینی است. در این میان، پیام داهیانه رهبر معظم انقلاب‌اسلامی به مناسبت آغاز به کار مجلس دهم را می‌توان منشور مطالبات نظام اسلامی از قوه مقننه در چهار سال پیش رو دانست. معظم‌له در این پیام به یک وظیفه انقلابی و دو اولویت مهم مجلس دهم اشاره کردند که ضروری به نظر می‌رسد پیرامون آن مداقه و تأمل صورت پذیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۵ ، ۰۶:۱۴
محمدجواد اخوان

کارویژه‌های خبرگان پنجم

پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حالی در آستانه آغاز به کار است که بخش قابل‌توجهی از نگاه‌های ناظران داخلی و بین‌المللی به آن، رویکردهای کلی و جهت‌گیری‌های آن است. به طور کلی شرایط خاص سیاسی کشور در چند سال اخیر، فضایی را فراهم آورد که بر اهمیت مجلس خبرگان دوره پنجم به مراتب افزود و جو رقابتی این انتخابات که در نوع خود بی‌سابقه بود این اهمیت را دوچندان کرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۳۹
محمدجواد اخوان