رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

رأفت آمنه و آب گل آلود قدرت طلبان

سه شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۰، ۰۴:۴۳ ب.ظ

رأفت آمنه و آب گل آلود قدرت طلبان

ماجرای بخشش جوان اسیدپاش توسط آمنه بهرامی که یکی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی این روزهاست و البته در فضای سیاست حاشیه سازی‌هایی نیز کرده است. جالب‌ترین واکنش ، ورود سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق به این موضوع است که البته در لابه لای این ورود نیز اغراض سیاسی پنهان نمانده است.

خاتمی در پیام خود با اشاره به بخشش آمنه می‌نویسد: «بر همه ثابت شد که در برابر سنگدلی و بی آزرمی و نفرت پراکنی و خودخواهی و کین‌توزی هنوز می‌توان از مهربانی، شرافت و احترام به زندگی، دیگرخواهی و بزرگ منشی هم سراغ گرفت.» در این خصوص چند نکته به ذهن می‌رسد که مروری اجمالی بر آن‌ها خالی از فایده نخواهد بود:

 

 1- اولاً بازخوانی پرونده و نگاهی به تاریخ وقوع این حادثه یادآور آن است که بحث پدیده‌های ناامن کننده جامعه –که جزو داغ‌ترین نگرانی‌های روز است- بحث جدیدی نیست و اتفاقاً در دوره مدیریت مدعیان اصلاح طلبی نیز بروز این نوع نابه‌هنجاری‌های قابل توجه و مسبوق به سابقه است.

2- این که جناب خاتمی که سال 83 و پس از بروز این حادثه به تصریح خود از شنیده این خبر «بر خود می‌لرزد» و سپس بنا بر گفته این دختر به وی وعده داده می‌شود «رئیس‌جمهوری ایران همیشه پشت وی خواهد بود» چگونه است که جناب خاتمی این موضوع را بدان‌سان به فراموشی می‌سپارند که پس از رسانه‌ای شدن دوباره موضوع به یاد پیام دادن و دلجویی می‌افتند؟

 3- از سویی در ژرفای پیام خاتمی، می‌توان خواهش سیاسی او را پدیدار دید و آن تمایل وی برای عفو اصحاب فتنه88 – و از جمله خودش- و زمینه سازی برای بازگشت جریان وابسته به وی به قدرت فراهم آید.

 4- و در آخر نکته‌ی بارز دیگری که هویداست آن است که خاتمی و جریانش برای حضور احتمالی در انتخابات مجلس به چنین حرکت‌هایی نیاز داشته و دارند و باید در آینده هم منتظر واکنش‌های مشابهی باشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی