رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

 

بازخوانی یک اظهار نظر تاریخی

 احمدی نژاد: تضعیف شورای نگهبان، ناشی از خودرأیی، استبداد و قصد تخلف است/ نباید از امکانات دولتی برای تبلیغ نامزدها استفاده نمود!

آقای محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری کنونی کشورمان که در سال ۱۳۸۰ در مسئولیت رییس هیأت نظارت بر انتخابات تهران بزرگ قرار داشت با بیان اینکه «شورای نگهبان ممکن است صلاحیت عده یی از داوطلبان مجلس را رد یا تأیید کند» گفت: تضعیف نهادهای نظارتی نه تنها هیچ کمکی به انجام یک انتخابات سالم نخواهد کرد، بلکه به کاهش درجه اعتماد و سلامت انتخابات می انجامد.

«محمود احمدی نژاد» در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این مطلب که «تضعیف نهادهای نظارتی توسط برخی گروههای سیاسی، شخصیتها و مدیران کشور» به یک «روند» تبدیل شده است اظهار داشت: تضعیف نهادهای نظارتی یا ناشی از عدم آگاهی به قانون است و یا از روحیه خودخواهی، استبدادی و قصد قبلی برای تخلف نشأت می گیرد.رییس هیأت نظارت بر انتخابات تهران بزرگ مهمترین مشکلات موجود در کار انتخابات را «عدم اطلاع کافی از قانون» و «استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ علیه یا له نامزدهای انتخاباتی» دانست. (روزنامه ایران، ۲۰ اردیبهشت۱۳۸۰  ،صفحه سیاسی )

همانگونه که روشن است آن روزها آقای احمدی نژاد کسانی که نتایج رد صلاحیتهای شورای نگهبان را نمی پذیرند، را «مستبد» و «خودرأی» و «به دنبال تخلف» معرفی می کند. وی همچنین استفاده از انکانات دولتی برای تبلیغ نامزدها را یک مشکل مهم توصیف می کند. حال باید پرسید آقای احمدی نژاد همچنان بر سر عقیده خود هست؟ آیا احمدی نژاد ۱۳۹۲ با احمدی نژاد ۱۳۸۰ موافق است و یا به او پشت کرده است؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی