رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

پدر موشکی ایران، افتخار دانشگاه خواجه نصیر

نام او را دیگر همه شنیده ایم، هرچند که در طول حیاتش اصرار بر گمنامی داشت. «پدر صنعت موشکی ایران»، «او که نابودی اسرائیل را آرزومند بود» ... «سرلشگر پاسدار شهید مهندس حاج حسن مقدم»

انچه که مدت زیادی نیست، توفیق یافته ام از زندگی آن شهید بزرگوار دریابم ان است که این شهید بزرگوار نیز در حقیقت از شهدای دانش­آموخته دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به شمار می آید و این برای بنده که از دانش­آموختگان این دانشگاه هستم موجبات افتخار و سربلندی است.

توضیح اینکه حاج حسن تهرانی‌مقدم پس از پایان دوره تحصیلات متوسطه در رشته صنایع (برش قطعات صنعتی) در مقطع فوق دیپلم مدرسه عالی تکنیکوم نفیسی (از مجموعه دانشکده هایی که بعدها دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از ادغام انها پدید آمد) پذیرفته شد. البته حسن تهرانی مقدم در سال 1358، در مقطع لیسانس رشته مهندسی صنایع پذیرفته و به اخذ مدرک مهندسی در این رشته موفق شد.

هرچند این عناوین و مدارک همه دنیوی اند و ارزش حقیقی ندارند، اما برای ما باید موجبات الگوگیری از بزرگمردانی را فراهم آورد که از پشت همین میزهای دانشگاه، پرچم اسلام و انقلاب در قلل رفیع عالم به اهتزاز درآوردند. این افتخار را به همه دانشگاهیان (اساتیدو دانشجویان) دانشگاه خواجه نصیر تبریک می گویم.

 

نظرات  (۱)

اقدامات متقابل ایران در معاهده ی ژنو چیست؟
به نظر شما علت این موفقیت چیست؟
پاسخ:
در مطلبی پاسخ خواهم داد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی