رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

دستیاری برای جنجال سازی

دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۵۹ ب.ظ

دستیاری برای جنجال سازی

علی یونسی: «جریان اصلاحات طی سالهای گذشته برای حفظ وحدت کوتاه آمد و سکوت کرد!!» / آقای یونسی! از کدام جریان اصلاحات سخن می گویید؟اظهارات جنجال‌برانگیز علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور، موجی از انتقادات را در ملت ایران و دلسوزان انقلاب به همراه داشته است. وی که البته اقداماتش در تحریک مطالبات اجتماعی درخور تأمل جدی است، در جمع کلیمیان شیراز سعی در تطهیر نشان منحوس رژیم پهلوی نموده و در ادامه سخنان مبهم و البته مشکوک به زبان می‌آورد که جای کنکاش و واکاوی بسیار دارد.

یونسی مدعی می‌شود: «فرهنگ ایران، عرفان‌طلب است و بیشتر روح دین و مذهب را طلب می‌کند». هرچند شاید ظاهر این کلام چندان حساسیت برانگیز نباشد اما دقت در نوع بیان و نتیجه‌‌‌ای که گوینده در پی آن است یادآور قرائتی از دین است که تنها می‌توان از آن به «پوستین وارونه» تعبیر کرد. این‌گونه دیدگاه‌ها یادآور نظریات تجدیدنظرطلبانی است که به دنبال تضعیف اسلام‌گرایی و ارائه اسلامی منهای قیود و ارزش‌های سیاسی اجتماعی بودند. هنوز یادمان نرفته است که مرد جنجالی دولت‌های نهم و دهم که سرمنشأ شکل‌گیری یک حلقه انحرافی بود نیز چنین نظریاتی در رنگ و لعاب معنویت مکتب ایران تجویز می‌کرد.

در ادامه عباراتی که رسانه‌ها از مرد پشت صحنه انتصابات دولت یازدهم نقل کرده‌اند به عبارتی کاملاً مبهم و نگران کننده برمی خوریم: «امروز حکومت بنی‌اسرائیل هم در نسل جدید به آنچه نسل جوان ایران درخصوص همزیستی و اصلاح‌طلبی می‌گوید نزدیک شده است»! هرچند علی یونسی منظور خود را از حکومت بنی اسرائیل در عصر حاضر روشن نساخته است، اما کیست که نداند تنها‌ نقطه‌ای در جهان که عده‌ای صهیونیست به نام بنی اسرائیل سرزمین اسلامی فلسطینیان را غصب کرده‌اند و موجبات بدنامی پیروان آیین موسی کلیم (ع) را فراهم آورده‌اند. آیا کسی در نقطه‌ای دیگر در دنیا سراغی از حکومتی با چنین مختصاتی دارد؟ اگر –خدای ناکرده- منظور جناب یونسی را درست فهمیده باشیم، آیا دستیار رئیس دولت یازدهم، هم مانند رئیس دفتر رئیس دولت دهم به دنبال دوستی و نزدیکی با رژیم صهیونیستی است؟ به راستی چه کسی به دستیار رئیس‌جمهور چنین حقی داده است که پی پروا یکی از بنیادی‌ترین اصول و آرمان‌های ملت ایران- که آرمان رهایی قدس شریف است- را این چنین نادیده گرفت و همچون سرکرده حلقه انحرافی اظهاراتی دشمن شادکن به زبان آورد.

مطالعه همه سخنان یونسی در دیدار گفته شده و نیز مواضع و سوابق رویکردی و رفتاری وی نشان می‌دهد که وی در جایگاه چالش‌سازی از درون برای دولت یازدهم قرار گرفته است. وی گاه خود را در قامت یک نظریه‌پرداز معرفتی می‌پندارد و به خود اجازه می‌دهد اسلام امریکایی را به جای اسلام ناب محمدی (ص) به جامعه تجویز نماید. او که به دلایل خاص در حسرت ردای وزارت در دولت یازدهم ماند، گاه خود را یک مصلح اجتماعی تصور می‌کند و بدون در نظر گرفتن پیامدها از مطالبات گروه‌های اجتماعی سخن به زبان می‌آورد. هنوز کارنامه ناموفق وی در وزارت اطلاعات دوره دوم خرداد از یادها نرفته است که از قرابت ایران به منحوس‌ترین موجود عالم یعنی رژیم صهیونیستی می‌گوید و در غم از دست رفتن نشان منحوس رژیم ستمشاهی که یادآور تسلط طاغوت بر این مرز و بوم است افسوس می‌خورد.

به راستی یونسی به دنبال چیست؟ اگر این اظهارات صرفاً به جهت عرض اندام رسانه‌ای بیان شده، باید پرسید به چه قیمتی برخی اصرار دارند خود را در مرئی و منظر عموم قرار دهند. اگر بدبینانه‌تر نگاه کنیم شاید کسانی هستند که به دنبال ریل‌گذاری غلط برای دولت یازدهم هستند که این دولت از مسیر تحقق مطالبات حقیقی ملت و استمرار پیشرفت ایران اسلامی منحرف شده و در چاه ویلی سقوط کند که پیش از آن تجدیدنظرطلبان دولت دوم خرداد را به آن ورطه سوق دادند.

اینجا روی سخن نگارنده با رئیس‌جمهور محترم است. همه به یاد داریم که جنابعالی در جریان رقابت‌های انتخاباتی و در مناظره فرهنگی با انتقاد تلویحی از حلقه انحرافی، وعده دادید در صورت پیروزی قاطعانه با کسانی که اعتقادات دینی جامعه را مورد خدشه قرار می‌دهند برخورد می‌کنید. با این حال مشاهده می‌گردد یکی از نزدیک‌ترین دستیاران جنابعالی که گفته می‌شود در انتصابات و نیز حاشیه سازی‌های خاص دولت نقش آفرین است این چنین دنباله‌رو‌ انحرافات جریان چالش‌زای دولت دهم است. برخورد با دستیار حاشیه ساز و بی‌پروای دولت نه تنها به صلاح انقلاب و ملت که در درجه نخست به صلاح خود دولت می‌تواند باشد. چراکه امید تجدیدنظرطلبان به یأس بدل خواهد شد و ریل‌گذاری دشمن و نفوذی‌ها برای ایجاد چالش از درون دولت تدبیر و امید خنثی خواهد گردید. با این تفاسیر، باید منتظر ماند و دید که آیا این عدالت رئیس‌جمهور محترم، گریبانگیر دستیار نزدیکش خواهد شد یا نه؟

نظرات  (۱)

۱۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۰:۴۴ پایگاه تحلیل و خبر سیاسی باصر
باسلام
یادداشت تان در بخش ویژه باشگاه مخاطبان مرکز تحلیل و خبر سیاسی باصر منتشر گردید .
http://www.baaser.ir/?p=3124
در پناه مهدی فاطمه سربلند باشید انشاءالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی