رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی


مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی:

موضع گیری جدید انگلیس درباره برنامه هسته ای ایران اهمیت ندارد

مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه شاید موضع گیری جدید انگلیس علیه فعالیت‌های هسته ای ایران به خاطر صدور قطعنامه جدید باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حوزه هسته ای ما حق اظهار نظر داریم، بنابراین نباید مواضع برخی کشورها برای ما اهمیت داشته باشد.

محمدجواد اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار «شبکه خبر دانشجو»، در خصوص موضع گیری جدید انگلیس درباره برنامه هسته ای ایران اظهار داشت: در خصوص رفتارهای دوگانه غرب به ویژه انگلیس می‌توان نگاهی کلی به سابقه رفتاری آنان در مورد حقوق ملت ایران داشت؛ چرا که قبل از انقلاب رژیم حاکم بر کشور ما یک رژیم وابسته و همسو با منافع غرب بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی تمام معادلات غرب به هم ریخت و موضع کشورهای اروپایی نیز با ایران متفاوت شد.

وی با اشاره به ادعای مسئولان غرب مبنی بر اینکه ایران در فناوری هسته ای باید اعتماد سازی و گاه شفاف سازی کند، تصریح کرد: ما در مقطعی با تمام کشورهای اروپایی برای خارج کردن هر بهانه ای اتمام حجت کردیم حتی فعالیت‌های هسته ای خود را به صورت داوطلبانه به حالت تعلیق در آوردیم اما این کشورها نه تنها به حرف خود عمل نکردند بلکه به دنبال زیر پا گذاشتن حق قانونی ما و حتی نابودی مراکز هسته ای شدند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه کشورهای اروپایی به خاطر سیاست‌های مستقل و عدم وابستگی نظام جمهوری اسلامی به صورت مطلق با فعالیت‌های هسته ای ایران مخالف هستند، افزود: این کشورها برای اینکه وجهه بین المللی خود را حفظ کنند در مقاطعی با شعار قصد داشتند تا دیگر کشورها را با خود همسو کنند تا بتوانند موضعی یکپارچه در شورای امنیت و نهادهای بین المللی بر ضد تصمیم ایران در فناوری هسته ای بگیرند.

اخوان با بیان اینکه در حال حاضر سوخت هسته ای در دنیا به لحاظ راهبردی و استراتژی بودن به یک موضوع سیاسی – امنیتی تبدیل شده است، اذعان داشت: از آنجایی که کشورهایی که فناوری تولید سوخت هسته ای را دارند بسیار محدود هستند و همچنین سوخت هسته ای غیر از کاربردهای صلح آمیز می‌تواند در قسمت کلاهک‌های هسته ای مورد استفاده قرار گیرد، این انرژی امروزه به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است.

مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: بسیاری از کارشناسان معتقدند که بحران آینده جهان بحران انرژی است بنابراین با توجه به اتمام منابع فسیلی، روی آوردن به منابع نو راهی است که بسیاری از کشورها به سمت آن حرکت می‌کنند.

 اخوان یادآور شد: تمام کشورهایی که ایران را به برنامه نظامی و تسلیحات هسته ای متهم می‌کنند خود دارندگان بزرگترین ضرادخانه هسته ای در جهان هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی