رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

مجلس هشتم باید در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی جدی‌تر عمل کند

مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تصریح کرد: مجلس هشتم باید در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی جدی‌تر عمل کند.

محمد جواد اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «شبکه خبر دانشجو»، با اشاره به فرا رسیدن سالگرد صدور فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب در مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: هرچند که سالگرد صدور این فرمان تلنگری به مسئولان خوهد بود اما باز هم نوع عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کشور در حوزه عمل به این فرمان مورد سوال است.

وی با بیان اینکه فعالیت شاخص و قابل توجهی در طول سال گذشته در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی از سوی مجلس هفتم شاهد نبودیم، تصریح کرد: البته فعالیت‌های جزئی و مقطعی توسط مجلس انجام گرفت اما از مجلس هفتم انتظار داشتیم که در خصوص برخی قوانین کشور و گلوگاه‌های فرار از قانون چاره ای بیندیشد.

این فعال دانشجویی افزود: با وجود آنکه دستگاه‌های نظارتی مجلس از جمله دیوان محاسبات و کمیسیون اصل 90 گزارش‌هایی در مورد برخی تخلفات به ریاست جمهوری ارجاع دادند اما به دلیل عدم پیگیری و صرفاً موارد جزئی ما شاهد درمان عاجلانه نسبت به این موضوع نبوده ایم.

اخوان در خصوص عملکرد سه قوا به خصوص قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی گفت: قوه قضائیه در مقایسه با دیگر قوا نقش بیشتری در مبارزه با مفاسد اقتصادی دارد اما متاسفانه فقط شاهد معرفی برخی پرونده اقتصادی بودیم و این در حالی است که از این قوه برخورد قاطع تری علیه متخلفان انتظار داشتیم.

وی با اشاره به اینکه مجلس هشتم شورای اسلامی باید در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی جدی تر عمل کند، افزود: تعامل مجلس با دولت و به خصوص قوه قضائیه می‌تواند به عنوان مهم ترین راهکار برای حل مشکل اقتصادی کشور باشد.

مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه آرمان گرایی شاکله اصلی حرکت دانشجویی است به نقش مهم جنبش دانشجویی در مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی در حوزه عدالتخواهی و مبارزه با فساد پیشرو همه جریانات بوده و در فراگیر کردن گفتمان عدالتخواهی در جامعه نقش مهمی ایفا کرده است.

اخوان با تاکید بر اینکه آرمان خواهی نسبت به موضوع عدالت باید سر لوحه کار جنبش دانشجویی قرار گیرد، گفت: جنبش دانشجویی باید نسبت به موانع بازدارنده از حرکت، هوشیار باشد و برای روشنگری اقشار جامعه بیشتر تلاش کند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۲/۰۹
محمدجواد اخوان

مفاسد اقتصادی

مجلس هشتم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی