رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

انتقاد فرزند شهید منا

شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۳۵ ب.ظ

انتقاد فرزند شهید منا

محمدجواد اخوان فرزند شهید محمدصادق اخوان رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی تهران و معاون مرکز امور شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه و متصدی دفتر سپاه گیلان در دوران دفاع مقدس است که نسبت به عدم اقدام موثر دولت در زمینه پیگیری حق و حقوق پایمال شده حجاج و خانواده شهدای منا انتقاد دارد وی در مصاحبه با کیهان گفت: حقیقتاً اگر مواضع عزتمندانه و صریح و نهیب رهبر انقلاب بر سر حکام ظالم سعودی نبود امروز معلوم نبود که جان‌باختگان حادثه منا و خانواده آنان چه وضعی داشتند.
وی افزود: دوست ندارم این مسئله را بیان کنم اما مسئولان وزارت خارجه شانه از مسئولیت خالی می‌کنند و این درد ما را بیشتر می‌کند و متأسفانه تا این لحظه اقدام مؤثری را برای پیگیری این مسئله نکرده‌اند.
محمدجواد اخوان اظهار داشت: ما خانواده شهدای منا اعلام می‌کنیم که اگر دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنان به کوتاهی‌های خود در این زمینه ادامه دهد ما قطعاً اسناد این کوتاهی را منتشر خواهیم کرد. اعلام آمادگی هم می‌کنیم با مسئولان وزارت خارجه در این زمینه در رسانه ملی نیز مناظره کنیم.
شک نکنید عمدی بوده!
او در این مصاحبه بر این نکته اشاره کرد که برخی می‌گویند این حادثه و جنایت عمدی نبوده همه با چشم خودشان دیدند پیکرهای حجاج را در کانتینر مربوط به مواد غذایی نگهداری می‌کردند. بدون اجازه شرعی و قانونی کشورها پیکرهایشان را دفن می‌کردند. به آن‌ها آب نمی‌دادند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کردند. واقعاً این مشهودات عینی سند بر بی‌کفایی و عمدی بودن این حادثه دردناک ندارد. من به همراه مادرم رفتیم تا پیکر پدرمان را شناسایی کنیم که بعد از 4 ماه تحویل گرفتیم. پدرمان جزو همان 50 پیکری بود که دفن کرده بودند. این‌ها انسان نیستند که برخی در مورد آن‌ها حرف از انسانیت و حقوق بشر می‌زنند. عربستان همه‌چیز را زیر سوال می‌برد و استفاده از واژه انسانیت در مورد آن‌ها سقیل است.
وی در پایان به یک پیامی از سوی خانواده شهید اخوان و برخی دیگر از فرزندان و همسران آسیب‌دیده در فاجعه منا خاطرنشان کرد: باید یک دیپلماسی عمومی انجام شود؛ باید مردم کشورها را آگاه کنند. چون حکومت‌های دنیا را دولت سعودی با رشوه ساکت کرده و می‌بایست نخبگان مردمی را بیدار کرد. همه جهان اسلام که وهابی نیستند و باید رسانه‌ها واقعیت‌ها و حقایق منا را برای جهان اسلام مطرح کنند.

 

روزنامه کیهان-انتقاد فرزند شهید منا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی