رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

کتاب «افسون اشباح» منتشر شد

شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۲:۵۱ ب.ظ


کتاب «افسون اشباح» منتشر شد

کتاب «افسون اشباح» با موضوع «واکاوی روند تکوین جریان تجدیدنظرطلب در پروژه جنگ نرم» منتشر شد.

این کتاب که توسط حمیدرضا شاه نظری و محمدجواد اخوان به تألیف رسیده است، توسط مرکز مطالعات و اطلاع رسانی شجره طیبه وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی منتشر شده است.

با توجه به منویات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان در خصوص وظایف اساسی آنان به عنوان «افسران جوان جنگ نرم» لازم می نماید تا دانشجویان با کسب و ارتقاء بصیرت خویش خود را برای حضور در پیکار نرم آماده تر سازند.

این کتاب که از منابع مطالعاتی پیشنهادی این مرکز به دانشجویان است، به بررسی چگونگی تکوین و رشد جریان تجدیدنظرطلب در سال‌های پایانی دهه شصت و آغازین دهه هفتاد و مبانی نظری دیدگاه‌های این جریان و شناخت چهره‌های شاخص آن پرداخته است به افسران جوان جنگ نرم یاری خواهد نمود تا مصادیقی روشن از جبهه جنگ نرم از در سطوح مختلف آن بازشناسی کنند و برای مقابله با آن به تدبیر و طراحی بپردازند.

تجدیدنظرطلبان

فصل اول این کتاب به بررسی تعریف و مفهوم تجدیدنظرطلبی پرداخته است و با استناد به سخنان امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به معرفی کلی این جریان پرداخته است.

در فصل دوم این کتاب زمینه هاب بروز و تکوین این جریان در پازل جنگ نرم و در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی-اجتماعی می پردازد. این بخش مأخذ خوبی برای بازخوانی سال های موسوم به دوره سازندگی است.

در فصل سوم این کتاب با عنوان «نظرگاه» مبانی معرفتی شوالیه های دشمن درجبهه جنگ نرم مورد مداقه و بررسی قرار گرفته و به فراخور حال به ارائه پاسخ ها و نقدهای مناسب اقدام شده است.

در فصل چهارم با رویکردی جریان شناختی، به تحلیل قرارگاههای دشمن در جنگ نرم که در داخل خاک میهنمان برپا گشته بود اشاره شده و به واکاوی رویکردها و اقدامات آشکار و پنهان حلقه هایی همچون کیان و مرکز تحقیقات استراتژیک می پردازد.

در فصل پنجم این کتاب نیز به معرفی زندگی نامه، اندیشه ها و مراحل دگردیسی و استحاله تعدادی از چهره های شاخص جریان تجدیدنظرطلب از جمله عبدالکریم سروش، محمد مجتهد شبستری، هاشم آغاجری، سعید حجاریان، محسن کدیور، عبدالله نوری، عطاءالله مهاجرانی،عباس عبدی، اکبر گنجی و ... پرداخته شده است.

در پایان این کتاب نیز تصاویری مرتبط با محتوای کتاب ارائه شده است.

این کتاب در 368 صفحه و در قطع وزیری به چاپ رسیده است.

علاقه مندان جهت دریافت این کتاب می توانند به غرفه «سازمان بسیج دانشجویی» در نمایشگاه کتاب تهران واقع در فضای باز پشت بام مصلی تهران مراجعه نمایند.

لینک همین مطلب:

http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1535041

http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=1105427

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۲/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی