رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی


فتنه 18تیر معلول عناصر غلط مدیریتی حاکم بر دانشگاه بود

مسئول اسبق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه بی‌ثبات‌سازی محیط دانشگاه‌ها در دولت‌های قبل یکی از پارامترهای موثر در حادثه 18 تیر 78 بود، گفت: فتنه 18 تیر معلول عناصر غلط مدیریتی حاکم بر دانشگاه بود.

محمدجواد اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «شبکه خبر دانشجو»، با ابراز تاسف از اینکه برخی مسئولان در وزارت علوم و دانشگاه ها با حمایت های آشکار و پنهان دولت بر طبل فتنه می کوبند، اظهار داشت: متاسفانه امروز نیز بعضا این ساختار در بدنه مدیریتی دانشگاه های ما مشاهده می شود.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه بدنه مدیریتی حاکم بر دانشگاه ها در طول تغییر دولت ها چندان تغییر نکرده است، تصریح کرد: برخی از چهره هایی که در دوره قبل با جریان استحاله شده موسوم به اصلاحات همراه بودند، متاسفانه در دولت نهم و دهم رنگ عوض کردند و به اصطلاح ژست انقلابی گرفتند.

مسئول اسبق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه هنوز این معضل در دولت نهم و دهم در بدنه دانشگاه ها و در حد معاون و رئیس دانشگاه وجود دارد، اذعان داشت: متاسفانه حضور چنین مدیرانی از چند جهت برای بروز حوادثی چون 18تیر موثر است؛ چرا که این عده خود مشوق حوادث جریان ساز می شوند.

وی با بیان اینکه عده ای از مدیران دانشگاه ها وجهه آنارشیستی و ضد نظام را برای دانشجو ارزش تلقی می کنند، گفت: این عده از مدیران به طور مستقیم فتنه انگیزی نمی کنند، اما با کارشکنی، تخریب و عدم ارائه خدمات مناسب به دانشجو باعث فتنه انگیزی می شوند.

اخوان خاطرنشان کرد: هر چند از حادثه 18تیر 78 سال ها عبور کرده ایم، اما ضروری است که مسئولان نهادهای مختلف، مورخان، محققان و حتی دستگاه قضایی کشور نقش دست های پنهانی که در این فتنه انگیزی موثر بودند را بررسی کنند؛ چرا که برخی از کسانی که در آن زمان مسئولیتی داشتند در فتنه 88 مجرم شناخته شدند.

لینک همین مطلب:

http://snn.ir/NewsContent.aspx?NewsID=153284

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی