رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری بصیرت در یاسوج برگزار شد
 
به گزارش خبرنگار «شبکه خبر دانشجو» از یاسوج، اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری بصیرت  عصر روز گذشته به همت سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد و با حضور دکتر عبدالله گنجی، جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور؛ سردار شهابی فر، فرمانده سپاه فتح استان ؛ محمدجواد اخوان مولف کتاب عبور از فتنه و جمعی از مسئولان فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد.
داریوش مثنوی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره  از آغاز تا پایان اظهار داشت: جشنواره بصیرت در پی تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت روشنگری و بصیرت افزایی در خصوص جنگ نرم دشمنان علیه نظام، در هشت محور شامل دانشجو،‌ دانشگاه و قدرت نرم جمهوری اسلامی، جنبش نرم افزاری،‌ خدمت رسانی و  محرومیت زدایی، انتظار و مهدویت،‌ جنگ رسانه ای و عملیات روانی، ‌نهضت تولید علم، عرفان های نوظهور و نیز قدرت هوشمند برگزار شد.

وی با بیان اینکه 132 اثر فردی و گروهی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، افزود: در پایان این جشنواره 36 نفر به عنوان برگزیدگان جشنواره در بخش های مقاله نویسی، وبلاگ نویسی، ساخت کلیپ و نماهنگ تولید نرم افزار چند رسانه ای، ساخت و مدیریت سایت و وب سایت، هنرهای تجسمی و دیگر رشته های هنری انتخاب شدند و لوح سپاس جشنواره به همراه هدایایی نفیس به آنها اهدا شد.

محمدجواد اخوان، مولف کتاب های عبور از فتنه 1 و 2 و 3 و دانشجوی رشته صنایع دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز در این مراسم به تبیین اهمیت و جایگاه رسانه در جنگ نرم و شرح روند نگارش کتاب خود پرداخت.

وی با تاکید بر اهمیت و پیچیدگی جنگ نرم افزود: جنگ نرم مقوله ای مداوم است و آنچه سال88 اتفاق افتاد، تنها بخشی از این طراحی چند ساله بود.

اخوان ماهیت انقلاب اسلامی را ماهیتی فرهنگی و متفاوت از سایر انقلاب ها دانست و اظهار داشت: فتنه 88 نشان داد که اتاق فکر دشمن متوجه شده که انقلاب اسلامی را با حرکت و مفهومی شبیه خودش باید نابود کرد، اما این را نیز فهیمد که حرکت انقلاب به این راحتی قابل کنترل نیست.

این دانشجوی بسیجی ضمن اشاره به بخش هایی از کتاب خود افزود: اصلاح طلبان وقتی تلاش 16 ساله خود را در حوزه سیاسی، بی تاثیر یافتند حرکت براندازی با مدل انقلاب مخملین را آغاز کردند و با تکرار گزاره هایی همچون اتهام دروغگویی به احمدی نژاد و با شعار تقلب سعی در اعتماد زدایی مردم نسبت به دولت و در نهایت ساقط کردن اعتماد مردم به نظام داشتند؛ حال آنکه حتی نتایج مرکز نظرسنجی ایسنا که وابسته به خود آنهاست نیز نشان می داد که احمدی نژاد پیروز انتخابات است.

وی با تاکید بر اینکه در آینده نیز ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که هر فرد را گرفتار بی تحلیلی کند خاطرنشان کرد: آنچه که می تواند سلامت عبور از این حوادث را تضمین کند اول تقویت پایه های معرفتی و بصیرتی با مطالعه و پژوهش و دوم پیروزی و تمسک به ولایت است.

مولف کتاب عبور از فتنه تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری دانشجویان را افسران جنگ نرم می خوانند، باید بدانیم این جنگ جنگی پیچیده و دارای لایه های پنهانی است که صرفاً با کارهای تبلیغاتی نمی توان با آن مقابله کرد.

اخوان یادآور شد: صدا و سیمای ما با هشت کانال نتوانسته است نیاز جوانان راتامین کند؛ چراکه تنها به دنبال تولید ابزار است نه تولید محتوا.

لازم به ذکر است، در جشنواره فرهنگی و هنری بصیرت، دانشجویان دانشگاه های سراسر استان شرکت کرده بودند

همین خبر:

http://snn.ir/news.aspx?newscode=13890907143


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۹/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی