رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

علی مطهری: نباید یک روحانی رئیس جمهور شود.

يكشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۰۳:۱۸ ب.ظ
علی مطهری: نباید یک روحانی رئیس جمهور شود.

علی مطهری فرزند سوم و پسر دوم شهید مطهری است و اکنون علاوه بر نمایندگی مجلس به عنوان استادیار در گروه فلسفه و الهیات دانشگاه تهران تدریس می‌کند. وی دارای دکترای فلسفه از دانشگاه تهران است و در حال حاضر نیز در شورای نظارت بر آثار استاد شهید مطهری و مسوول موسسه‌ی صدراست. او در انتخابات ریاست چجمهوری یازدهم از حامیان آقای حسن روحانی بو و در حال حاضر به عنوان یکی از جدی  گزینه های پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کابینه یازدهم است.

با این حال او در سه شنبه، 25 اسفند 1383 در مواضعی کاملا متفاوت ادعا می کند که روحانیون مناسب برای ریاست جمهوری نیستند. مطالعه دیدگاه آن روز وی جهت شناخت بیشتر وی و نیز یادآوری به وی مناسب است.

وی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران می گوید: "به نظر من روحانیت نباید پست‌های اجرایی دولتی را اشغال کند و این توصیه‌ی خود استاد مطهری نیز بود. اشتغال روحانیون در پست‌های اجرایی دولتی موجب می‌شود که آنها از وظایف اصلی خود دور شوند. به نظر من آنها باید در مواقعی این پست‌ها را اشغال کنند که اضطرار به وجود آید و در حال حاضر چنین اضطراری وجود ندارد. روحانیت باید در کنار مردم باشد. اصولا در اذهان این تفکر رایج است که دولت و مردم در مقابل مردم هستند. حضور روحانیون در پست‌های دولتی باعث می‌شود که روحانیون در مقابل مردم قرار بگیرند."

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی