رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

جمله عمیق امام امت پیش از انتخابات 92

چهارشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۱۱ ب.ظ

هشدار انتخاباتی امام امت

ای کاش ژرفای سخنان رهبرم را درک می کردیم...!

من فکر می کنم این جمله عمیقترین جمله رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در سال 1392 بوده: «انتخابات یک حادثه‌ى یکروزه است، ظرف یک روز انجام میگیرد؛ اما از آن حوادثى است که تأثیر آن، تأثیر بلندمدت است. انتخابات ریاست جمهورى را شما در ظرف یک روز انجام میدهید، اما اولاً کسى را یا کسانى را براى مدت چهار سال بر سرنوشت کشور و جریانهاى عمده‌ى کشور حاکم میکنید؛ ثانیاً دامنه‌ى تأثیر آن به همان چهار سال هم محدود نمیماند. گاهى اوقات دولتها کارهائى میکنند که تأثیرات آن تا سالها باقى میماند؛ چه کارهاى خوب، چه خداى نکرده کارهاى غیر خوب؛ تأثیر آن منحصر نمیماند به آن چهار سال؛ مثل یک جریانى ادامه پیدا میکند. پس شما در یک روز یک حرکتى میکنید، یک انتخابى میکنید، یک اقدامى میکنید که تأثیر آن در کوتاه‌مدت، در چهار سال، و در بلندمدت، گاهى در چهل سال باقى میماند؛ اینقدر انتخابات مهم است.» (25/2/1392)

نظر شما چیست؟
 

نظرات  (۱۰)

سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و همت جهادی

سلام برادر حزب اللهی آقا محمد جواد

الان که دولت افتاده دست اصلاح طلبا و دارن یکی یکی سنگرای جبهه فرهنگی رو شخم میزنن تا جایی که صدای غمناک آقا درباره مباحث فرهنگی رو باز هم درآوردن،  بعد از مشاهده سایت فضای فانتزی با قرار دادن کد لوگوی اون تو وبلاگتون کمک کنین ان شاء الله خاکریز انیمیشن رو فتح و تثبیت کنیم.

هر نظر انتقادی یا پیشنهادی درباره این وبلاگ یا نقد و تحلیلی در خصوص انیمیشن های کشور و دنیا دارید هم به ما بگین تا به اسم خودتون تو فضای فانتزی کارش کنیم.

دست شما درد نکنه

دوستان ارزشی دارای سایت یا وبلاگ مربوط به عرصه انیمیشن که میشناسین و دوست دارید لوگوی سایتشون به همراه کدش تو فضای فانتزی قرار داده بشه رو هم به ما معرفی کنین.

موفق باشین

یا علی (ع)

 

http://fazafan.blogfa.com

با عرض تسلیت ایام سوگواری بانوی نیکی ها و با تبریک سال نو
با مختصر فراغت پیش آمده مناسب دیدم مبحث ناقص مطرح شده درباره آسیب های حجاب را به اتمام برسانیم.

شما معتقدید که حجاب هیچگونه آسیبی در پی ندارد اما آنچه از اوضاع زندگی دختران محجبه به چشم می خورد این نتیجه را به اذهان متبادر می کند که شاید حجاب یکی از موانع اصلی ازدواج سالم این قشر می باشد در صورتی که نه تنها نباید احکام دین اسلام در تقابل با یکدیگر باشند بلکه باید همسو باهم در جهت اعتلای زندگی مادی و معنوی فرد حرکت کنند.

حال که برای شما این موضوع حل شده  و هیچ آسیبی برای حجاب متصور نیستید بنده را قانع کنید که چرا اوضاع ازدواج دختران محجبه اینچنین است؟
پاسخ:

با سلام

به قول فقها البینة علی المدعی

شما اول باید این ادعای خود در خصوص اوضاع زندگی دختران محجبه را ثابت کنید

بعد بنده عرایضم را در رد این ادعا ارائه خواهم نمود

سلام
کلا کل سخنان حضرت آقا عمیق و از درک خیلی ها از جمله خود بنده فراتر است. این جملات هم از این امر مستثنی نیست. سخنان رهبری درباره اقتصاد و فرهنگ هم خیلی قابل توجه است که البته گوش اگر گوش ما و ناله اگر ناله رهبری آنچه البته به جایی نرسد فرمایشات ایشونه.
یه کوچولو جواب این دوستمونم که درباره حجاب نظر گذاشتند، بدم:
فرهنگ ما تغییر کرده و خیلی چیزها که قبلا ضد ارزش بودند الان ارزش پیدا کردند. در مورد حجابم همینه . خیلی جاها خود حجاب و مخصوصا نوع چادرش به اصطلاح بی کلاسی محسوب میشه و البته خیلی تصورات اشتباه که فکر می کنند این قشر فقط تو دعا و مسجد و عزاداری اند هم به این تصورات اشتباه دامن میزنه. من قبول دارم خیلی از دخترای محجه ما ( و البته آقایون) در امر ازدواج مشکل پیدا کردند اما واقعا به خاطر حجابه؟ اصلا به خاطر حجابه. اونی که با حجاب مشکل داره با شمایی که مقید به حجابی با هم جور در میاید؟
بیشتر این مشکلات فرهنگیه. متاسفانه دخترای ما شدن فمنیست چادری و آقایون ما ریشوی متحجر. از یه طرف خانوما حاضر نیستند چیزی از آزادیشون کم بشه و از طرف دیگه آقایون به زن به عنوان موجود ذی شعور نگاه نمی کنند.
 بله قشر محجبه متاسفانه کم شدند و الان اصالت با برهنگیه. مشکل دختران مذهبی ما اینه که اولا مدل ازدواج سنتی با بالا رفتن سطح سواد الان دیگه جواب نمیده و دوما مدل دوستی های قبل از ازدواج که درست هم نیست مغایر با ارزشهاشونه. لذا فوقع ما وقع .
بعدشم اصلا ازدواج به مشکل بربخوره مهمتر دین آدم که نیست. اگه کل جامعه رو هم فساد بگیره ما که نباید همرنگش بشیم خواهر من.
البته اوضاع به اون شوری که شما می فرمایید هم نیست اما قبول دارم یک سری مشکلات وجود داره. انشاالله که قانع شده باشید!
سلام
اثبات این حقیقت که به زعم شما ادعاست حداقل از دو طریق زیر قابل حصول است.
ساده ترین راه، پرسش از فعالین در زمینه ازدواج است که در برنامه های تلویزیونی خود نیز به وجود این معضل اذعان می کنند.
راه دیگر بررسی میدانی از زنان محجبه در سطح شهر است روشن کننده وضع موجود است.
پاسخ:

با صرف مطالعه ی چند نفر صدور حکم صحیح نیست.

اگر مطالعه علمی و با جامعه آماری صحیح در اختیار دارید ارائه دهید

یا حداقل به سخن کارشناس شناخته شده و مبرز استناد دهید

وگرنه لطفا احساس و تجربه شخصی را مبنا نگذارید.

در برنامه گلبرگ پیامک هایی در این زمینه مطرح شد و با تایید آقای عباسی مواجه شد.آقای عباسی مورد تایید شما هستند؟

اگر لازم باشد برای اثبات این ادعای کاملا واقعی با جامعه آماریی که مورد وثوق شما باشد مطالعه میدانی نیز انجام خواهم داد!!!



پاسخ:

بنده ان برنامه را ندیدم

صرف یک برنامه تلویویزیونی و چند پیامک و واکنش مبهم کارشناس برنامه مستند  نیست.

بایست مطالعات میدانی توسط گروههای علمی و بی طرف و برمبنای جامعه آماری واقعی انجام گیرد.

که بعید می توانم در توان مالی و اجرای حضرتعالی و بنده باشد.

اساسا رسانه همسو با نظام فکری حامیانش حرکت می کند و تاکتیک رسانه این است که به مشکل موجود در جامعه اعتراف نکند مگر این که سطح وسیعی از جامعه را در بر گرفته باشد و یا تهدیدی برای منافعش نباشد.

قطعا برنامه گلبرگ نیز در راستای اصول رسانه ای حرکت می کند و اجازه نمی دهد با بیان نمودن چند پیامک و تایید کارشناس ناخودآگاه باعث نگرش منفی بینندگان برنامه نسبت به حجاب شوند به ویژه که کارشناس برنامه خود مبلغ دین و دینمداری برای زندگی سعادتمندانه می باشد.
البته در این برنامه کارشناس محترم مشکل موجود را نشات گرفته از عوامل ضد ارزشی موجود در جامعه قلمداد نمودند.

در هر حال این مشکل وجود دارد و ای کاش این مشکل در جامعه ای که قرار است تمدن ساز و الهام بخش در جهان اسلام باشد وجود نداشته باشد و تحلیلی اشتباه از جانب بنده باشد،در این صورت می توان جامعه مذهبی کشور را الگویی مناسب در تمام زمینه ها حداقل برای قشر شیفته غرب در داخل کشور دانست.

وقتی امثال شما که دلسوز دین و دینداران هستید صورت مسئله هایی اینچنین را تعریف نشده می دانید انتظار از مسئولانی که دلسوز جیب خود و اطرافیانشان هستند نا به جاست و حل چنین مسائلی لاینحل می شود.


پاسخ:

من فکر می کنم شما در فهم یک معضل اجتماعی دچار سوءبرداشت هستید

حتی اگر یک معضل گریبانگیر خود من و حتی همه نزدیکان هم باشد

نمی توانم ادعا کنم که همه انسانها و یا هموطنانم به آن مبتلا هستند

بنده هرگز ادعا نکرده ام که معضل مذکور کل جامعه را در بر گرفته است.امیدوارم این معضل سوءبرداشت و توهمی از جانب بنده بوده باشد و نفی وجود این مشکل از جانب شما بر قاعده انصاف قرار داشته باشد.
عدم وجود این مشکل باعث مسرت فوق العاده زیاد بنده می باشد چراکه خط بطلانی بر افکار ضد دینی همه نزدیکانم باشد.

پاسخ:
الحمدلله
۰۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۱۲ کامپوزیا جمال حمزه
به قول شاعر :
از کرامات شیخ ما این است
شیره را خورد و گفت شیرین است
پاسخ:
حیف که دوزاری کج است ...
با سلام
نظر شما درباره وضعیت شغلی افراد محجبه چیست؟
پاسخ:
سلام بنده کارشناس همه مسائل نیستم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی