رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

راهبرد‌های مأیوس‌سازی دشمن

چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۰۷:۴۳ ق.ظ

راهبرد‌های مأیوس‌سازی دشمن

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) با اشاره به دشمنی امریکا با نظام اسلامی ایران فرمودند: «این دشمنی ادامه خواهد داشت و تنها راه برطرف کردن آن، این است که طرف مقابل از این تصور که بتواند به ملت و دولت ایران ضربه اساسی وارد کند، مأیوس شود.» معظم‌له همچنین مأیوس شدن دشمن را منوط به قوی‌شدن و تقویت ابزار‌های قدرت واقعی دانستند و گفتند: «البته ملت ایران واقعاً و انصافاً در برابر فشار‌ها و مشکلات خوب ایستادگی کردند، اما برای قوی‌شدن، مسئولان باید در سه بخشِ اقتصاد، امنیت و فرهنگ، تحرک بیشتر و جدی‌تری داشته باشند.»


اینک پس از روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز می‌توان جلوه‌های عملی «مأیوس‌سازی دشمن» را در آوردگاه‌های گوناگون پیش روی ملت ایران برشمرد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:


۱- گسترش گفتمان مقاومت: شکی نیست که منطقه غرب آسیا به آوردگاه رقابت دو محور مقاومت و سازش تبدیل شده است که محور متحدان امریکا با شعله‌ور کردن جنگ نیابتی به‌دنبال ضربه زدن به محور مقاومت و مهار اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است. به بیان رهبر معظم انقلاب، «در منطقه هم آن‌ها می‌خواهند نفوذ ایجاد کنند؛ حضور برای خودشان دست‌وپا کنند و اهداف خودشان را در منطقه دنبال کنند. ما به حول و قوه الهی تا آنجایی که بتوانیم نخواهیم گذاشت این اتفاق بیفتد. سیاست‌های ما در منطقه، نقطه مقابل سیاست‌های امریکاست.» در چنین شرایطی، تقویت مقاومت و اقتدار منطقه‌ای نظام، یکی از جلوه‌های «مأیوس‌سازی دشمن» است.


۲- مقاوم‌سازی اقتصاد: نمی‌توان از یاد برد که دشمن از آسیب‌پذیری اقتصاد ایران در سال‌های اخیر بیشترین سوءاستفاده را کرد و بزرگ‌ترین حجم تحریم‌های تاریخ را علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرد. اکنون که غرب خلف وعده‌های خود در برجام را آشکار کرده، راه انسداد مسیر تحریم‌ها، مقاوم‌سازی اقتصاد با محوریت حمایت از تولید ملی است که لازم است بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری دنبال شود و دولت نیز با برنامه اجرایی کارآمد، سهم خود را در این عرصه به میدان عمل آورد.


۳- مقاوم‌سازی فرهنگی: هرچند تهاجم فرهنگی و جنگ نرم که به‌دنبال تغییر باور‌ها و ارزش‌های حاکم بر جامعه ایران است، سابقه‌ای به درازای چند دهه دارد، اما با پیشرفت فناوری در سال‌های اخیر، بر شدت و گستردگی آن افزوده شده است و امروز در مقطع کنونی بیم آن می‌رود که رخنه‌های فرهنگی دشمن در داخل، موجب آسیب‌پذیری جامعه ما گردد. به تعبیر حضرت امام خامنه‌ای، «دشمن سعی می‌کند در زمینه فرهنگی، باور‌های جامعه را دگرگون کند و آن باور‌هایی را که توانسته این جامعه را سرپا نگه دارد جابه‌جا کند، خدشه در آن‌ها وارد کند، اختلال و رخنه در آن‌ها به وجود بیاورد. خرج‌ها می‌کنند؛ میلیارد‌ها خرج می‌کنند برای این مقصود. این رخنه و نفوذ فرهنگی است.» بنابراین لازم است جبهه مؤمن انقلابی به میدان عمل آمده و در این آوردگاه حساس از انقلاب اسلامی پاسداری نماید.


۴- افشای چهره بزک‌کرده امریکا: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «بعضی‌ها اصرار دارند این شیطان بزرگ را با این خصوصیات (که از ابلیس بدتر است) بزک کنند و به‌شکل فرشته وانمود کنند. چرا؟ دین به کنار، انقلابی‌گری به کنار، وفاداری به مصالح کشور چه می‌شود؟ عقل چه می‌شود؟ کدام عقلی و کدام وجدانی اجازه می‌دهد که انسان قدرتی مثل قدرت امریکا را به‌عنوان دوست، به‌عنوان مورد اعتماد، به‌عنوان فرشته نجات انتخاب بکند؟ این [گونه]هستند؛ حقیقت امر این است. بله، خودشان را می‌آرایند؛ با ظاهر اتوکشیده، با کراوات، با اودکلن، با ظواهر به‌ظاهر چشمگیر، خودشان را در چشم افراد ساده‌لوح جور دیگری جلوه می‌دهند. حقیقت رژیم امریکا اینهاست.» متأسفانه غربگرایان داخلی از هیچ فرصتی برای بزک کردن رژیم ایالات‌متحده امریکا فروگذار نمی‌کنند و در جریان انتخابات اخیر امریکا نیز به عیان مشاهده شد که برخی رسانه‌های این جریان به ستاد داخلی یکی از نامزد‌های انتخاباتی امریکا تبدیل شد. در واقع جریان نفوذی، با همه شکست‌هایی که تاکنون با آن‌ها مواجه شده است، از تطهیر امریکا دست نمی‌کشد و بنابراین باید جبهه جوانان مؤمن انقلاب اسلامی در افشای ماهیت حقیقی این چهره بزک‌شده بکوشند.


۵- حل مشکلات مردم و کارآمدسازی: رهبر معظم انقلاب سال‌ها پیش تأکید کردند: «هرکه می‌خواهد با امریکا مبارزه اساسی کند، باید به این مردم خدمت کند.» واقعیت آن است که امروز کشور از چالش‌های جدی اقتصادی رنج می‌برد که عمدتاً ناشی از سوءتدبیر‌ها و سوءمدیریت‌هاست. بار اصلی این مشکلات معیشتی را مردم بر دوش می‌کشند و همینان هستند که، ولی‌نعمتان اصلی مسئولان هستند. اکنون وظیفه مدیران اجرایی آن است که با عمل به وعده‌های خود و حل مشکلات معیشتی جامعه، دشمنان را ناامید سازند.


۶- امنیت آفرینی: هرچند بحمدالله کشور از سطح بالایی در امنیت ملی برخوردار است، اما روشن است که طمع دشمنان هیچ‌گاه دور نشده است. به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی «برای تأمین امنیت خارجی و طمع نکردن دشمنان، باید ابزار‌های دفاعی همچون موشک، پهپاد و هواپیما همچنان تقویت شوند و برای تأمین امنیت داخلی نیز دستگاه‌های مربوطه مراقب مسئله نفوذ باشند.»

همین مطلب:

روزنامه جوان- راهبرد‌های مأیوس‌سازی دشمن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی